Snow glorious snow

Snöhögar är bra för man kan göra en handvolt ned för dom, även om man inte är ett gymnastiskt geni. Man kan göra en volt och landa sittandes bekvämt. Snön formar sig alltid perfekt runt sig och tillvaron känns bra och poetisk där i snön, man passar på att fundera på livets stora frågor och titta extra noga på himelen.

I gamla unga dar byggde skurholmsgänget, som vi kallade oss för, enastående snöfort på skurholmsberget varje åt. Men livet som snöfortsbyggare var inte lätt - det var en ständig kamp mot vandaler. Men vi satte hårt mot hårt och kom på nya metoder för att få behålla våra fort. När jag ser en snöhög idag får jag fortfarande lust att klättra upp och härja i det, leka herrepåteppan och så vidare. Skulle aldrig slutat dagis... måste varit det största misstaget jag gjort i mitt liv, att ge upp dagislivet.

Vecka 7, då jäklar, attakerar vi snön, Kittelfjäll!


Kommentarer
Postat av: ANJA

JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2010-01-30 @ 23:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0